Есе по английски план и клишета. Как да напиша есе на английски. Как да изградим ясен аргумент в есе на английски език

Уважаеми читатели!


Целта на тази статия е да ви помогне да развиете или подобрите уменията си за писане на есе в съответствие с изискванията за изпита. Предлагам ви първо да се запознаете с тези изисквания, а след това и със структурата на есето и технологията за написването му.

В част C2 на изпита ще ви бъде даден план за писане на есе, който трябва да следвате, за да получите възможно най-висок резултат, т.е. - четиринадесет.

Според обясненията за демо версияЕдинен държавен изпит английски език 2014 г., на официалния уебсайт, задача C2 е напълно изпълнена, ако сте показали отлично писмено владеене на английски език по следните пет критерия:

  1. Решаване на комуникативен проблем, т.е. съдържанието отразява всички аспекти, посочени в заданието; стилът на речта е избран правилно (спазва се неутрален стил). Максимум - 3 точки.
  2. Текстът е организиран възможно най-правилно, т.е. твърдението е логично, структурата на текста съответства на предложения план; средствата за логическа връзка се използват правилно; текстът е разделен на параграфи. Максимум - 3 точки.
  3. Беше демонстриран отличен речник, т.е. използваната лексика съответства на поставената комуникативна задача; практически няма нарушения в използването на речника. Максимум - 3 точки.
  4. Използва се правилната граматика, т.е. се използват граматически структури в съответствие с поставената комуникативна задача. Практически няма грешки (допускат се 1-2 малки грешки). Максимум - 3 точки.
  5. Демонстрира отлично познаване на правописа и пунктуацията, т.е. правописни грешки практически липсват; Текстът е разделен на изречения с правилна пунктуация. Максимум - 2 точки.

Есето трябва да бъде минимум 180 и максимум 275 думи. Важно е да се научите как да пишете точното количество думи! Ако напишете по-малко от 180 думи, тогава задачата не подлежи на проверка и се оценява на 0 точки. Ако напишете повече от 275 думи, тогава "само тази част от работата, която съответства на необходимия обем, подлежи на проверка." С други думи, всичко излишно ще бъде разделено с линия и няма да бъде проверено. И ако няма пълнота в това, което е премахнато в първите 275 думи, тогава комуникативната задача няма да бъде решена и няма да ви бъде даден максималният бал (3) за този критерий. Организацията на текста също ще бъде не съвсем правилна, което също ще доведе до намаляване на точките по втория критерий за оценка. Ще загубите 1 или 2 точки.

Как да броим думите? Отговорът е даден в приложението към демонстрацията опция ИЗПОЛЗВАНЕ 2014: „При определяне на съответствието на обхвата на представената работа с горните изисквания се четат всички думи, от първата до последната дума, включително спомагателни глаголи, предлози, членове, частици. В лично писмо също се отчитат адресът, датата, подписът. при което:

  • свитите (кратки) форми могат "t, didn" t, isn "t, I" m и т.н. се броят като една дума;
  • числителни, изразени в числа, т.е. 1, 25, 2009, 126 204 и т.н. се броят за една дума;
  • цифри, изразени в числа, заедно със символа за проценти, т.е. 25%, 100% и т.н. се броят за една дума;
  • числителните, изразени с думи, се броят като думи;
  • сложни думи като добре изглеждащ, добре възпитан, англоговорящ, двадесет и пет се броят за една дума;
  • съкращенията (например: САЩ, електронна поща, телевизия, CD-ROM) се броят за една дума.”

Е, сега нека поговорим за структурата на есето. Ще ви бъде предложен следният план:

Използвайте следния план:

  1. направете въведение (посочете проблема);
  2. изразете личното си мнение и дайте 2-3 причини за мнението си;
  3. изразяват противно мнение и посочват 1-2 мотиви за това противно мнение;
  4. обяснете защо не сте съгласни с противоположното мнение;
  5. направете заключение, повтарящо позицията си.

Така виждаме, че това е така нареченото есе на мнение. Тя включва изказване от автора на определена идея и защитата й. Можете да защитите мнението си:

  • по аргументация - но това обикновено не е достатъчно за изпита;
  • чрез аргументиране и опровергаване на мненията на опонентите, което се изисква в параграфи 3 и 4 от плана на есето.

С други думи, опровергавайки мнението на опонентите, първо трябва да може да обясни защо те мислят така.

Нека разгледаме по-отблизо всеки параграф от плана на есето. Всеки параграф е равен на 1 параграф. Да речем, че темата на есето е: "Заслужават ли спортистите високите си заплати?"


1. Първи параграф.

„Направете въведение (посочете проблема)“ – „Въведение“.

Две изречения са достатъчни тук, т.к тялото на есето ще бъде обемно. Можете да се обърнете към читателя, като го подтикнете да помисли върху проблема на есето. Например: "Замисляли ли сте се дали огромните заплати на спортистите трябва да им се плащат?" Или можете просто да посочите проблема: „Въпросът за високите заплати, изплащани на професионалните спортисти, е обект на разгорещен дебат напоследък.“


Ето някои други полезни фрази за въвеждане на темата във въведението:

  • "Общоизвестно е, че ..." - "Всеки знае, че ...".
  • „Въпросът/въпросът за... винаги е предизвиквал разгорещени/остри проблемни спорове/дебати/дискусии/полемика” – „Проблемът...винаги е предизвиквал оживен дебат.”
  • „Гледката на smb Ving*... е позната на всеки. Но чудили ли сте се някога дали…?” „Гледката (на някой, който прави нещо) е позната на всеки. Но чудили ли сте се някога... дали...?"
  • „Нашият съвременен свят е немислим / невъобразим / немислим без... Въпреки това, има много хора, които вярват, че не е необходимо / се съмняват в необходимостта / важността / използването / ползата / доброто на..." - „Нашите съвременен святневъобразимо без… Има обаче много хора, които вярват, че не е важно / поставят под съмнение важността….
  • "Нека спекулираме какво ги кара да мислят така" - "Нека помислим какво ги кара да мислят така."
  • „Имаше спор относно... Нека да спекулираме кой е прав: на привържениците / ответниците / феновете на..., които твърдят, че... или опонентите / противниците, които вярват в..." (нещо), които твърдят, че... или опонентите, които вярват в... “.
  • „...се превърна в неразделна / неотменна / неотменима част от нашия живот. Нека спекулираме обаче какво стои зад това“ – „... се превърна в неразделна част от нашия живот. Нека обаче помислим какво стои зад това."
  • "Новите технологии и напредъкът в... повдигнаха етични дилеми" - "Новите технологии и напредъкът в... доведоха до дилема, която засяга етичната страна на този въпрос."
  • „...набирайки все по-голяма популярност днес, мнозина все още оспорват / съмнения / предизвикват / поставят под въпрос / поставят под съмнение използването му заобщество“ – „Сега, когато... набира все по-голяма популярност, мнозина все още поставят под въпрос ползите от него за обществото“.
  • Често е трудно да се реши коя позиция да заеме всеки път, когато има дебат относно избор между... и...
  • "Развитието в... изглежда е имало неблагоприятен ефект върху..." - "Развитието в... изглежда е имало обратен ефект върху...".

*Ving - Participle I = действително причастие на руски език. Например: четене - четене, битие - битие, печелене на голяма заплата - печелене на голяма заплата.


В нашия случай бихме могли да напишем следното в увода: „Светът често е чувал за награди от милиони долари, присъждани на спортни шампиони. В същото време имаше спор дали спортистите изобщо трябва да получават толкова високи заплати."


2. Втори параграф.

"Изразете личното си мнение и дайте 2-3 причини за мнението си" - "Вашето мнение."

Тук, в първия параграф на основната част, първо трябва да изложите мнението си и да дадете неговата обосновка. Препоръчително е да дадете поне 2 аргумента с подкрепящи изречения. Общо в идеалния случай ще получите 4 изречения за 2 аргумента с тяхната подкрепа или 6 изречения за 3 аргумента и техните допълващи се предложения.

Например:

„Аз лично предпочитам високите заплати в спорта, при условие че се печелят честно. (1) Наистина спортистите посвещават целия си живот, за да чупят рекорди и да спечелят златни медали. Далеч никой не би могъл да издържи толкова тежки натоварвания, които професионалните спортисти понасят редовно.

(2) Второ, да бъдеш професионален спортист е самостоятелно изкуство, тъй като само талантът, заедно с упорит труд, могат да донесат забележими резултати; и като изключителни личности, шампионите трябва да бъдат награждавани адекватно.

(3) Освен това високите заплати обикновено се плащат на спортисти от частни организации или правителства, които очакват да получат още по-големи ползи по-късно. Спортистът печели злато за отбора, привличайки допълнителни инвестиции в него, или рекламира продукта на компанията."

По-долу предлагам примери за фрази, които въвеждат мнение. Може да бъде или ваше, или чуждо мнение, или мнението на противоположната страна. Следователно местоименията в тези фрази могат да бъдат различни.

  • „Мисля / вярвам / смятам, че...“ - „Вярвам / вярвам, че...“.
  • "Някои опоненти на ... може да спорят / твърдят, че ..." - "Някои опоненти ... могат да спорят, че ...".
  • "Те предполагат / предполагат ..." - "Те предполагат ...".
  • "Убеден съм, че ..." - "Убеден съм, че ...".
  • „Не споделям горепосоченото мнение“ – „Не споделям горното мнение.“
  • "Вероятно ще се съгласите с мен, че ..." - "Най-вероятно ще се съгласите с мен, че ...".
  • „Според мен… / Според мен… / Струва ми се, че…” - „Според мен… / Струва ми се, че…”.
  • "Те гледат на него като ..." - "Те го гледат като ...".
  • "Не мога да не се съглася, че ..." - "Не мога да не се съглася, че ...".
  • „Те са за* за… / Те одобряват… / Те подкрепят…“ – „Те са за… / Те одобряват…“.
  • „Аз съм против ... / Не одобрявам ... / Не подкрепям идеята за ... / Аз лично се мръщя на ... -“ Аз съм против ... / Да не одобрявам ... / Не подкрепям идеята ... / Аз лично не одобрявам ... "
  • „Казва се / вярва се, че...” - „Вярва се, че…”.
  • "...се вярва на V1**" - "Вярва се, че някой прави нещо ...".
  • „От само себе си се разбира, че…” - „От само себе си се разбира, че…”.

* to favor - американски правопис; респективно в полза - британски. Когато пишете писмо и есе, трябва да следвате САМО британската или САМО американската версия, т.е. гарантират еднородност. В противен случай може да загубите точки.

** до V1 = неопределена / начална форма на глагола (инфинитив), например: да живееш, да причиняваш, да водиш до, да доведеш до. В този израз субектът извършва действието, изразено с неопределената форма на глагола. Например: „Вярва се, че спортът отнема здраве и свободно време“ – „Вярва се, че спортът отнема здраве и свободно време“.


3. Трети параграф.

„Изразете противоположно мнение и дайте 1-2 причини за това противоположно мнение“ - „Мнение на опонентите“.

В следващия параграф от основната част на есето трябва да дадете мнението на опонентите и да обясните защо те мислят така. Достатъчно е да използвате 2 аргумента, всеки от които се изразява от две приложения. Тук отново таблицата с фрази, които въвеждат мнение, дадена по-горе, може да бъде полезна.

Например:

„Много хора смятат, че заплатите на спортистите са наистина надценени. Първо, според тях много спортисти приемат допинг. Така че техните резултати може да не отразяват изключителни усилия. Второ, противниците на високите заплати в спорта твърдят, че има професии, които са по-важни за нашето общество, като учените например, чиито постижения спомагат за напредъка.


4. Четвърти параграф.

„Обяснете защо не сте съгласни с противоположното мнение“ – „Опровержение на мнението на опонентите“.

В следващия параграф на основната част е необходимо да се опровергае осъдителната присъда на опонентите. Това е най-трудната част от есето. Защото винаги е по-лесно да се измислят аргументи "за" или "против", но да откриеш в тях неправилност, неуместност или непоследователност е друго усилие на твоята логика. В някои случаи трябва да се опитате да бъдете тактични, като отчитате уместността или редовността на мнението на опозицията. Но в същото време човек трябва да умее да намира слаби страниобмислена гледна точка и предоставят допълнителна информация, която запълва пропуските в тяхната логическа достатъчност.

В нашия случай със спортистите аргументът за допинг звучи доста тежко, но има логическа слабост – забравя се допинг контролът, както и жертването на свободното време, както е при учените. Следователно този аргумент може да бъде опроверган по следния начин:

„Това може и да е вярно, но няма ли допинг контрол, който има за цел да дисквалифицира измамните спортисти? Що се отнася до учените, да, те заслужават високи доходи за своите изобретения, но спортистите, не по-малко от учените, посвещават цялото си свободно време, за да постигнат изключителни резултати, жертвайки почивка, здраве и личен живот.”

Ето и други фрази, които могат да се използват, когато се опровергават или поставят под въпрос мненията на опонентите:

  • „До известна степен е правилно, но нали…? / не съм V1? /…” – „До известна степен е, но не съществува ли…? / не е (някой не прави нещо).“
  • „До известна степен е правилно, но не бива да забравяме, че… / трябва да вземем предвид факта, че… / не бива да подценяваме… / не бива да пренебрегваме… / трябва да вземем предвид…“ – „ До известна степен това е вярно, но не трябва да забравяме, че ... / трябва да вземем предвид факта, че ... / не трябва да подценяваме ... / не трябва да пренебрегваме ... / трябва да вземем предвид ...".
  • "Колкото и вярно да звучи, не бих се съгласил с гореспоменатата идея" - "Колкото и вярно да звучи, не бих се съгласил с идеята, спомената по-горе."
  • „Защитниците на… може да бъдат аплодирани, че се стремят към V1, но това, което те предлагат, всъщност би сериозно навредило/намаляло/заплашвало и т.н.“ „Можете да аплодирате защитниците... за техните опити (да направят нещо), но това, което те предлагат, всъщност сериозно вреди/намалява/заплашва….”
  • "Въпреки това, аз не съм съгласен с тези твърдения" - "Въпреки това, аз не съм съгласен (спя) с тези гледни точки."
  • „Докато... може да се намали/влоши/намали и т.н.... това е малка загуба, която може да бъде компенсирана от...”
  • „Тази идея обаче не може да отиде по-далеч от това да бъде незряло твърдение, защото / тъй като...” - „Тази идея обаче не може да бъде нищо друго освен повърхностно твърдение, защото...”.
  • „Тази точка има заслуга на повърхността и може да бъде приемлива до известна степен. И все пак, срещу този възглед могат да бъдат повдигнати сериозни съмнения, когато се вземе предвид...” – „Този ​​възглед има някои предимства на повърхността и може да бъде приет до известна степен. В същото време тази идея може да бъде поставена под въпрос, когато разгледаме...”.

5. Последен параграф.

"Направете заключение, преобразувайки позицията си" - "Заключение".

Тук трябва да дадете своето мнение, но с други думи, като по този начин го изкажете отново. По-професионално е да се направи обобщение или да се направи допълнително наблюдение в заключението. Не забравяйте да се опитате да избегнете повтарянето на фрази, които вече са написани. Според спецификацията на контролно-измервателните материали на FIPI през 2014 г., „ако повече от 30% от отговора е непродуктивен (т.е. текстово съвпада с публикувания източник), тогава се дават 0 точки по критерия „Решаване на комуникативния проблем”, и съответно цялата задача получава 0 точки. Затова не се препоръчва да се повтарят думите в задачата. изразете своето основна идеяс други думи. Как да го направя?


В нашия случай може да звучи така:

„Като цяло, спортните звезди наистина заслужават огромните си доходи поради уникалността и социалната стойност на техните постижения. Очевидно това е характеристика на пазарната икономика, където известни личности на спортисти са търсени и използвани за популяризиране на стоки.”

Тук сме характеризирали професията на спортистите от гледна точка на тяхната стойност за обществото, т.е. те гледаха на това не от страна на самия спортист или неговия мениджър, а от страната на обществото.

Други фрази за писане на заключение могат да бъдат както следва:

  • "За заключение / обобщение, / в заключение ..." - "В заключение ...".
  • "Като цяло ..." - "Като цяло ...".
  • "Всички неща, взети предвид ..." - "Като се има предвид всичко по-горе ...".
  • „Вземайки всичко под внимание... / Вземайки предвид всичко това / съобразяване...” - „Като се има предвид всичко това…”.
  • „...е спорен въпрос, така че зависи от човек дали ще бъде V1 или V’1. И все пак съм убеден, че ... "-" ... спорен въпрос, така че всеки тук трябва да реши лично (да направи нещо или да не направи нещо). И все пак съм убеден, че…”
  • „Въпреки че много скептици се мръщят на… нашето общество се нуждае(и) от…“
  • „Но на всички, които… имам само един отговор: не можем да си позволим да чакаме/игнорираме/пренебрегваме/пренебрегваме…”

Ето с какво завършихме:

„Светът често е чувал за награди от милиони долари, присъждани на олимпийски шампиони. В същото време имаше спор дали спортистите изобщо трябва да получават толкова високи заплати.

Аз лично предпочитам високите заплати в спорта. Наистина спортистите посвещават целия си живот, за да чупят рекорди и да спечелят златни медали. Далеч никой не би могъл да издържи толкова тежки натоварвания, които професионалните спортисти издържат постоянно. Второ, да бъдеш професионален спортист е самостоятелно изкуство, тъй като само талантът, заедно с упорит труд, могат да донесат забележими резултати; и като изключителни личности, шампионите трябва да бъдат награждавани адекватно. Освен това високите заплати обикновено се плащат на спортисти от частни организации или правителства, които очакват да получат още по-големи ползи по-късно. Спортистът печели злато за отбора, привличайки допълнителни инвестиции в него, или рекламира продукта на компанията.

Много хора обаче смятат, че заплатите на спортистите са наистина надценени. Първо, според тях много спортисти приемат допинг. Така че техните резултати може да не отразяват изключителни усилия. Второ, противниците на високите заплати в спорта твърдят, че има професии, които са по-важни за нашето общество, като учените например, чиито постижения спомагат за напредъка.

Това може и да е вярно, но няма ли допинг контрол, който има за цел да дисквалифицира измамните спортисти? Що се отнася до учените, да, те заслужават високи доходи за своите изобретения, но спортистите, не по-малко от учените, посвещават цялото си свободно време за постигане на изключителни резултати, жертвайки почивка, здраве и личен живот.

Като цяло, богатствата се печелят в спорта безспорно поради уникалността и социалната стойност на техните постижения. Очевидно това е характеристика на пазарната икономика, където известни личности на спортисти се използват за популяризиране на стоки.”

Само 275 думи.


И така, ние разгледахме изискванията за писане на есе в USE на английски език, както и характеристиките на съдържанието на всеки от параграфите на есето, подредихме техните комуникативни характеристики. Просто казано, разбрахме как да напишем есе. Но какво точно да напиша конкретно във всеки отделна тема, това е друг въпрос, който ще бъде разгледан в статията „Как да се научим да генерираме мисли при писане на изпита на английски и други езици и как да увеличим максимално багажа от предварително подготвени мисли.“

Отговаряйки на въпроса „как да напиша есе на английски“, си струва да припомним, че всяко есе се състои от няколко части. Бих идентифицирал първите три: Въведение , Главна част изаключение . Във въведението е необходимо да посочите ключовата мисъл, идея или проблем, за който ще говорите в основната част. Най-добре е да звучи под формата на някакво кратко, но сбито, пълно изявление. Между другото, това може да бъде цитат на английски, ако успеете да го изберете в съответствие със семантичното съдържание на това есе на английски.

В основната част на есето на английски език се предполага, че се представят всякакви аргументи, доказателства или опровержение на основната ви идея, които биха изразили вашето лично мнение по този въпрос. Можете да дадете примери, които ще илюстрират вашата гледна точка. Когато пишете есе на английски, опитайте се да избягвате сложни или книжни фрази, които ще превърнат работата ви в скучно творение. В този случай рецензентът може изобщо да откаже да прочете това произведение. По-добре е да използвате прост, но в същото време добър, компетентен, висококачествен английски. Използвайте повече прилагателни и наречия, но основното предимство на писмения английски в този случай са синонимите на глаголите и думите като цяло. Вашето есе ще стане запомнящо се, лексикално и граматически „красиво“. И да, грешките не са добре дошли!

В заключение довършете всичките си разсъждения и направете изводи, които ще бъдат последната част на вашето есе на английски език. Всички части на есето трябва да преливат плавно една в друга, всички мисли трябва да са логически свързани. Това ще ви помогне със специален речник, който съществува, за да изразявате последователно мислите си.

Например, когато добавяте, можете да използвате думи като освен това(освен това, повече от това) както и(същото като, както и) Повече ▼(освен, освен това). Ако искате да покажете контраст или опозиция, моля, вижте но(но), въпреки това(но), от друга страна(от друга страна), още(дори, все още, вече), напротив(всъщност обратното). Ограничете с думи въпреки / въпреки(въпреки), изразете причината или резултата от нещо, като използвате следния речник: Следователно(по тази причина, поради тази причина) така(Така че) като резултат(поради това, по този начин), следователно(следователно следователно) това води до(като резултат) това води до(Оказва се). Обърнете внимание на наречията за ред и последователност - тогава(след), следващия(тогава, следващия път) след(след), накрая / накрая(най-накрая).

Основният проблем при определянето на ключовата точка е „ как да напиша есе на английски е невъзможността кратко, но компетентно да изложат мислите си. Като правило, ние се опитваме, както се казва, „да разпространим мислите си по дървото“ или „да налеем вода“. Това просто не си струва да правите, тъй като голямото количество ненужна информация във вашето есе на английски няма да се превърне в предимство на вашата работа, а ще бъде негов недостатък. Ако не пишете есе за изпит, а просто се подготвяте за нещо, помолете приятели и семейство да го прочетат и да го оценят. Прочетете го сами няколко пъти, за да видите дали сте допуснали семантично или граматически грешки, и ако има, безопасно се отървете от тях.

Въведение в темата

В днешния свят на ожесточена конкуренция е важно младите хора да бъдат добре подготвени за предизвикателствата на бъдещето. По този начин институцията на годината на пропуските може да се разглежда като стъпка в правилната посока, въпреки че също не е без проблеми.

Аргументи за"

В негова полза годината на пропуските изглежда е полезна психологически, тъй като помага на младите хора да разберат по-добре своите нужди и интереси, преди действително да се ангажират с определена кариера. Освен това годината на пропуските има образователни предимства, защото предлага много възможности да научите за света и собственото си място в него. Поради всички тези причини годината на празнината може да се разглежда като положителна социална институция.

Аргументи против"

Въпреки това, както критиците бързат да посочат, годината на прекъсване всъщност може да бъде вредна, тъй като прекъсва ритъма на учене и често затруднява студентите да се върнат към обучението си. Освен това, за съжаление не всеки млад човек може да си позволи да пътува по света и много от тях в крайна сметка седят у дома, което може да бъде много демотивиращо.

Заключение

Като цяло годината на празнината може да предизвика смесени чувства, но все пак хиляди хора всяка година си вземат една година почивка. Може само да се надяваме, че ще го използват ползотворно, като минимизират опасностите и се възползват напълно от предимствата му.

1. Въведение: започнете с общо въведение към темата (В днешния свят... това е важно) и изречение, изразяващо нейната двойна природа (Може да се разглежда като... но не и без проблеми).

1. Въведение: Проблемът / проблемът / феноменът на... е / винаги е бил..., Хората винаги казват / винаги са мислили / са се съгласявали / казвали / вярвали..., Това е спорен / горещ / горещ въпрос..., Няма съгласие...

2. Основно тяло:представя аргументите „за“ (В негова полза) и след това аргументите „против“ (Критиците обаче бързат да посочат). Както е показано в извадката, можете да представите аргументите за и против в отделни параграфи. Опитайте се да ги представите симетрично (например социални, образователни и психологически аспекти на проблема). Не забравяйте, че този тип есе изисква балансиран аргумент.

2. Основно тяло:

Типични синдикати и съюзни обороти:

от една страна... от друга страна; Първо, За начало, Второ, Накрая; Освен това, Освен това, Нещо повече, Освен това; Въпреки това, въпреки това, въпреки това; Всъщност, В интерес на истината; Като резултат

Други изрази: Едно основно предимство е..., Като защитници на... твърдят / твърдят, Както критиците посочват / твърдят..., Има редица недостатъци / слабости / недостатъци / минуси

3. Заключение: ясно обобщете казаното (Като цяло) и напишете отново изречение, което отразява спорната тема, но в същото време изразява надеждата за намиране на компромис (Човек може да се надява... минимизиране на опасността и говорене пълно предимство на предимствата).

3. Заключение: Всичко в обобщение, В заключение, В обобщение, Като цяло; изглежда важно да се добави/изтъкне/напомни, че..., въпросът/дебатът далеч не е...


Част 1. Обжалване
Всичко е много просто, всяко писмо започва, разбира се, с призив.
На английски писмен официален бизнес език е обичайно да се адресира, както следва:

Уважаеми (което отговаря на нашето "Скъпи" и не предполага познаване) + заглавието на лицето, това може да бъде г-н(„Г-н“, визирайки мъж), г-ца(отнася се за жена, без да се посочва нейния брачен статус или възраст) или госпожицеи г-жа(„Госпожица“ и „Госпожа“, отнасящи се съответно до неомъжена и омъжена жена). Обаждането също може да се използва лекар– за лекари или хора с докторска степен.

NB: Трябва да бъдете изключително внимателни с призивите на Мис и Мисис в светлината на сегашната тенденция към феминизация на обществото и модна политическа коректност. Дори и да знаете със сигурност дали една дама е омъжена или не, използването на тези формуляри може да предизвика нейното недоволство, тъй като в бизнес среда нейният брачен статус далеч не е най-важното нещо. Ето защо ви препоръчваме да се ограничите до строга и неутрална г-жа, ако не сте сигурни каква може да бъде реакцията.

Заглавието е последвано от фамилното име на лицето (напр. Уважаеми г-н Смит), но никога едно име ( Уважаеми г-н Джон). Приемливо е да се използва пълното име (напр. Уважаеми г-н Джон Смит), но това не е типично.
Ако пишете писмо до добре познат човек, с когото сте в близки отношения, можете да използвате след Уважаемисамо име, без заглавие (напр. Скъпи Джон), обикновено можете да замените уводната дума с здравейили Здравейтеили просто се свържете с него Джон. Имайте предвид обаче, че тези опции са много неформални.
Обикновено адресът е последван от двоеточие или по-неформална опция - запетая, а следващият параграф е тялото на писмото с малка буква.
И така, началото на вашия имейл в идеалния случай трябва да изглежда така:

Уважаеми г-н Смит:

Моля, информирайте ни, ако е възможно да...

Как да напиша писмо на английски?

Част 2. Сбогом
С коя фраза да се сбогувате в имейл или в писмо, написано на английски, зависи от това колко официална е тя, както и от това дали предпочитате да използвате американски или британски/австралийски английски.
В американския бизнес английски е обичайно да се сбогуваме, като изберете следното стандартна формулировка, което може да се преведе на руски като "С уважение" или "Искрено ваш":

Искрено Ваш,

Сърдечно, (малко по-рядко).

Моля, имайте предвид, че след фразата за сбогом се поставя запетая и след това, следващият ред е името на автора на писмото.

NB: Между другото, ако в писмо помолите човек да направи нещо за вас, в знак на благодарност, можете също да добавите нещо като Благодаря предварително.(т.е. „Благодаря предварително“).

Така краят на писмото трябва да изглежда така:

Благодаря предварително!

Искрено Ваш,
Евгения Смирнова.

В случай, че отношенията ви с получателя са по-малко формални: вие се познавате доста добре и сте приблизително на едно и също ниво на кариерната стълбица или той (тя) е по-нисък в ранг от вас, е напълно възможно да прекратите писмо със следните изрази:

Благодаря за информацията,
Благодаря,
Благодаря отново,
Ще говорим по-късно

(след запетаята вашето име се приема навсякъде)
Или просто сложете име, без прощална фраза.
Ако пишете писмо до приятел или вашите близки, би било подходящо да завършите писмото с думите:

любов,
Най-добри пожелания,
Ще се видим скоро

Фрази За разбирането, (С Най-Добри Пожелания; Поздрави,) и наздраве,използвани в неформалния британски и австралийски английски, те не са типични за американския английски. Наздравев САЩ обикновено се използва изключително като наздравица (което означава „Да сме здрави!“).

Формат и правила за писане на есе „изразяване на мнение“

Есето „изразяване на мнение” е написано в официален (бизнес) стил.
В този тип есе трябва да изразите своята гледна точка по дадена тема, както и да донесете гледни точки на други хора, които са противоположни на вашите, и да обясните защо не сте съгласни с тях. Вашето мнение трябва да бъде ясно формулирано и подкрепено с примери или доказателства.
Размер на есето 200-250 думи (минимум 180 думи, максимум 275)
В есето трябва активно да се използват конструкции като „Според мен“, „Мисля“, „Вярвам“
Необходимо е да се използват уводни думи и конструкции като "От една страна, от друга страна"..., свързващи думи (Въпреки това, Освен това, Въпреки...)
Забранено е използването на съкращения, като „аз съм“, „те“, „не“, „не може“ (в противен случай резултатът за организиране на композицията ще бъде намален)
Есето „изразяване на мнение“ има строга структура, промяната на която при писане на есе ще доведе до намаляване на оценката. Есето „изразяване на мнение“ се състои от 4 параграфа:

1. Въведение(Въведение)

Във въведението е необходимо ясно да се формулира темата-проблема, като се посочи, че има две противоположни гледни точки по проблема (Някои хора твърдят, че мобилните телефони са много полезни устройства, докато други твърдят, че животът би могъл да бъде по-малко стресиращ без тях. ) и изразете мнението си, без да използвате твърде много лични дизайни
Първото изречение обаче не трябва да повтаря дума по дума зададената тема на есето. Препоръчителен край на първия параграф: Сега бих искал да изразя своята гледна точка по проблема с...

2) Основно тяло

1 параграф.Дайте 2-3 аргумента в подкрепа на вашата гледна точка, като ги подкрепите с примери или доказателства.
Във втория параграф трябва да се придържате само към ЕДНА гледна точка, например: Мобилните телефони според мен са много полезни устройства. ИЛИ считам мобилния телефон за вредно и безполезно изобретение.
Необходимо е да дадете 2-3 аргумента с доказателства в подкрепа на собственото си мнение

2 параграф.Дайте противоположни гледни точки (1-2) и обяснете защо не сте съгласни с тях. Пример: Някои хора обаче смятат, че мобилните телефони не само ви поддържат връзка с вашите роднини и приятели, но и ви предоставят голям брой удобства. Не мога да се съглася с това твърдение, защото...
Вашите контрааргументи на чужди мнения не трябва да повтарят 2-ри абзац.

3) Заключение (заключение)

Необходимо е да се заключи, позовавайки се на темата, дадена в 1-ви параграф, че има 2 гледни точки по проблема, както и да потвърдите собствената си гледна точка.
Например: „Има различни гледни точки по този проблем. Мисля, че…” или „Като се има предвид всичко, има две различни гледни точки по този проблем. Вярвам в това…

Полезен речник за съставяне "изразяване на мнение"

1 параграф Уводни фрази

  • Широко разпространено е мнението, че...
  • Хората често твърдят, че... Някои хора твърдят, че...
  • Много хора смятат, че…
  • Често се предполага / вярва, че...
  • Много хора подкрепят идеята, че... Много хора са убедени, че...
  • Някои хора са против...

2 параграф. Фрази, изразяващи вашата гледна точка:

  • Бих искал да обясня моята гледна точка по тази ситуация.
  • Бих искал да изразя мнението си по този проблем.

Фрази, характеризиращи предимствата на обсъждания проблем:

  • Както вече казах, подкрепям... поради редица причини...
  • Има много неща, които да се кажат в полза на...
  • Най-доброто/нещо за……. е…

Фрази, изброяващи гледни точки:

  • Първо, /На първо място....
  • На първо място
  • Като начало, / Като начало,
  • Второ, трето, накрая,
  • Не на последно място

Фрази, които добавят нови аргументи:

  • Освен това, /Освен това, /Нещо повече,
  • Както и…. /В допълнение към това/че...
  • Освен това /…….също….
  • Не само…., но…….
  • Освен това/онова....
  • да не говорим за факта, че

3 параграф.

  • Някои хора разбират това… но не успяват…
  • пропускат да го вземат предвид... забравят това...
  • Някои хора твърдят, че... Не мога да се съглася с това, тъй като...
  • Не съм съгласен с тази гледна точка (изявление, мнение), защото...
  • Стана модерно някои хора да твърдят, че...
  • Противно на това, което повечето хора вярват, аз мисля, че...
  • За разлика от горните идеи… аз вярвам, че…

4 параграф. Заключителни фрази:

  • в заключение,
  • като цяло,
  • да заключа,
  • да обобщим,
  • всичко на всичко,
  • Всички неща взети предвид
  • накрая,
  • накрая,
  • като се има предвид всичко,
  • Като се вземе предвид всичко

Изразяване на лично мнение:

  • Според мен тази тема е много спорна
  • Според мен…
  • Наум…
  • Според моя начин на мислене...
  • Лично аз вярвам, че…
  • Чувствам силно, че…
  • Струва ми се, че…
  • Доколкото ме засяга…

Критерии за оценка на изпълнението на задачите С2

Решаване на комуникативен проблем (СЪДЪРЖАНИЕ)

ОРГАНИЗАЦИЯ НА ТЕКСТА

Граматика

Правопис и пунктуация


Задачата е изпълнена изцяло: съдържанието отразява всички аспекти, посочени в задачата; стилистичният дизайн на речта е избран правилно, като се вземе предвид целта на изявлението и адресата; спазват се приетите в езика норми на учтивост.

Твърдението е логично: средствата за логическа връзка са избрани правилно; текстът е разделен на параграфи; форматът на изявлението е избран правилно

Използваният речник е подходящ за съответната задача; практически няма нарушения в използването на речника.

(1-2 грешки)

В съответствие със задачата се използват граматически структури. На практика няма грешки.

(1-2 грешки)


Заданието е изпълнено: някои аспекти, посочени в заданието, не са напълно разкрити; има отделни нарушения на стила на речта; спазват се най-вече приетите в езика норми на учтивост

Твърдението е основно логично; има някои недостатъци при използването на логически връзки; има някои недостатъци при разделянето на текста на параграфи; има някои нарушения на формата на изявлението

Използваният речник отговаря на задачата, но има някои неточности в използването на думите или речникът е ограничен. Но речникът се използва правилно

(3-7 грешки)

Има редица граматически грешки, които не затрудняват разбирането на текста

(3-7 грешки)

На практика няма правописни грешки. Текстът е разделен на изречения с правилна пунктуация

(1-2 грешки)

Задачата не е изпълнена напълно: съдържанието не отразява всички аспекти, посочени в задачата; нарушенията на стила са често срещани; като цяло не се спазват приетите в езика норми на учтивост

Твърдението не винаги е логично: има недостатъци или грешки при използването на средствата за логическа връзка, техният избор е ограничен; разделянето на текста на параграфи е нелогично или липсва; има множество грешки във формата на изявлението

Използван ненужно ограничен речник; често има нарушения в използването на речника, някои от които могат да затруднят разбирането на текста

Или често срещани грешки елементарно ниво, или грешките са малко, но затрудняват разбирането на текста

(8-12 грешки)

Има редица правописни или пунктуационни грешки, които затрудняват разбирането на текста

(3-10 грешки)

Задачата не е изпълнена: съдържанието не отразява аспектите, посочени в задачата, или не отговаря на необходимия обем (200-250 думи)

Забележка: минималният брой думи е 180, максималният е 275. Ако в есето има 179 думи - „0” за съдържанието, ако има повече от 276 думи, тогава се проверяват само 250 думи от началото.

Няма логика в изграждането на твърдението; форматът на изявлението не се спазва

Изключително ограниченият речник не ви позволява да изпълните задачата

(не може да бъде зададено, ако няма "0" за съдържанието)

Не се спазват граматическите правила

(повече от 12 грешки)

Правописните и пунктуационните правила не се спазват

Над 10 бъгове

Пример за есе

много градове в Европа правят всичко възможно, за да популяризират велосипедите като екологично чист вид транспорт; обаче управителят на Св. Петербург подписа указ, според който велосипедите няма да бъдат разрешени в центъра на града.

Съгласни ли сте, че велосипедите трябва да бъдат забранени в центъра на Св. Петербург?

Напишете 200-250 думи

Използвайте следния план:

1. Въведение. (посочете проблема)

2. Изразете мнението си и дайте мотиви за него.

3. Дайте аргументи на други хора и обяснете защо са грешни.

4. Направете заключение

В европейските градове хората карат много велосипеди, защото са наясно, че велосипедите помагат за пестене на гориво и намаляване на замърсяването в градовете. Губернаторът на Санкт Петербург обаче реши да забрани велосипедите в центъра на града и аз съм напълно съгласен с това. Бих искал да обясня моята гледна точка по въпроса.

Според мен губернаторът е абсолютно прав. На първо място, нашите пътища не са пригодени за колоездене, както в Европа; твърде тесни са и няма отделни алеи за велосипеди. Велосипедите не помагат на пътната ситуация, но дори понякога я влошават, тъй като велосипедистите често нарушават правилата за движение и причиняват инциденти. Освен това времето в Св. Петербург не е добър за пътуване с велосипед. През зимата пътищата са покрити с лед, през есента и пролетта дъждовете са чести и пътищата са мокри, така че е много трудно придвижването на велосипедистите.

От друга страна, някои казват, че велосипедите несъмнено са полезни за нашето здраве, не мога да се съглася напълно с това, тъй като има много пътни инциденти, при които велосипедисти са ранени. Някои хора може да твърдят, че велосипедите са екологично чисти, но можете също да поставите специални пречиствателни съоръжения на автомобили, които са по-бързи и по-удобни като транспорт.

За да обобщим, има различни гледни точки по този проблем. Смятам, че велосипедите трябва да бъдат забранени в центъра на града, където улиците не са създадени специално за тях. Както виждам, велосипедът е вид транспорт за кратки пътувания в провинцията.

ИЗПОЛЗВАЙТЕ на английски. писмо. Задача C2. Видео урок.

Подготовка за OGE и Единния държавен изпит

Средното общо образование

Линия UMK M. V. Verbitskaya. Английски "Напред" (10-11) (основен)

Линия УМК О. В. Афанасиева, И. В. Михеева, К. М. Баранова. "Rainbow English" (10-11) (база)

английски език

Анализираме изпита по английски: раздел "Писмо"

Анализ на задачите от раздел "Писмо" с учителя. Методически съвети, изграждане на логиката на отговора, примери за писма и есета.

Джалолова Светлана Анатолиевна, учител по английски език от най-висока квалификационна категория. Победител в конкурсната селекция за стипендия на Москва в областта на образованието през 2010 г. Старши експерт на Единния държавен изпит на GIA по английски език. Победител във Всеруската олимпиада на учителите по английски език "Profi-Kray" 2015. Почетна грамотаМинистерство на образованието на Руската федерация през 2014 г., Диплом на победител в конкурса за най-добри учители на Руската федерация за 2007 г., Диплом на победител в конкурса за стипендия на Москва през 2010 г. Трудов стаж - 23 години.

Недашковская Наталия Михайловна, учител по английски език от най-висока квалификационна категория. Победител в PNPO през 2007 г. Победител в конкурсната селекция за грант на Москва в областта на образованието през 2010 г. GIA OGE експерт по английски език. Проведе педагогически преглед на учебни публикации в Руската академия на образованието 2015-2016. Диплом на Министерството на образованието на Руската федерация през 2013 г., Диплом на победител в конкурса за най-добри учители на Руската федерация за 2007 г., Диплом на победител в конкурса за стипендия на Москва през 2010 г. Трудов стаж - 35 години.
Подвигина Марина Михайловна, учител по английски език от най-висока квалификационна категория. Победител в PNPO 2008 г. Победител в конкурсната селекция за Грант на Москва в областта на образованието през 2010 г. Старши експерт на Единния държавен изпит на GIA по английски език. Проведе педагогически преглед на учебни публикации в Руската академия на образованието 2015-2016. Диплом на Министерството на образованието на Руската федерация през 2015 г., Диплом на победител в конкурса за най-добри учители на Руската федерация за 2008 г., Диплом на победител в конкурса за стипендия на Москва през 2010 г. Трудов стаж - 23 години.
Трофимова Елена Анатолиевна, учител по английски език от най-висока квалификационна категория. Старши експерт на Единния държавен изпит на GIA по английски език. Почетна грамота на Министерството на образованието на Руската федерация през 2013 г. Трудов стаж - 15 години.

39. Задача 1.Пристъпваме директно към писането. По-добре е да напишете писмо незабавно чисто: това ще избегне загуба на време и енергия. За правилното формулиране на отговорите на въпросите можете да направите предварителни скици под формата на ключови думи, които лесно могат да бъдат превърнати в цялостна мисъл, например:

Руска кухня, здравословна и вкусна, палачинки и зелева чорба наречена щи, палачинки

Когато подготвяте отговори на въпроси, е важно да запомните, че вашето истинско мнение по определен въпрос няма значение на изпита. Ако сте забравили как това или онова се превежда на английски руска дума, просто отговорете на въпроса по различен начин, стига отговорът ви да звучи ясно и правдоподобно. Началото на буквата е еднакво за всички букви, така че просто трябва да го запомните. Пишем кратък адрес в горния десен ъгъл. Няма нужда да пишете улицата и номера на къщата - никой няма да оцени пропилените ни усилия. Освен това са възможни глупави грешки. Ще се ограничим само до Москва, Русия (разделени със запетаи) или без запетая една под друга.

Под адреса пишем датата, само 17.04.17 (можете да използвате опцията с думи, но няма нужда от това и рискът от глупави грешки се увеличава). Следва типична домашна работа за първия параграф (първо разглеждаме задачата и си спомняме името на приятел):

Уважаеми Стюарт, (може и без запетая)

Благодаря Ви за писмото. Бях много щастлив да те чуя отново.

Вторият параграф също може да започне с доста типична, но все пак печеливша фраза, която ще бъде един вид "мост", преди да преминете към основната част от работата.

В писмото си ми зададете някои въпроси относно храната, която харесвам (или кухнята, която предпочитам) и сега съм готов да им отговоря.

Нека да разгледаме набързо нашите бележки и да отговорим на първия въпрос, който има две части. Например, Предпочитам руската национална кухня, защото е здравословна и вкусна.

Тук няма нужда да се дават дълги и дълги обяснения на причините. Това може да стане, ако сте сигурни, че пишете абсолютно правилно, имате добър запас от време, а също и че няма да надвишите зададеното ограничение за думи. В противен случай спестете енергията си за есе. Отговорът на втория въпрос може да бъде предшестван от уводна дума, напр.

Що се отнася до любимите ми ястия, обичам палачинки и зелева чорба, наречена shchi.

И накрая, отговорът на третия въпрос. Имайте предвид, че въпросът е просто за това какви ястия обикновено знаете как да готвите, което означава, че ястията трябва да бъдат споменати. Възможно е така: За съжаление не мога да готвя много добре, мога само да пържа картофи и да направя сандвич.

Като алтернатива можете да свържете отговора към предишното твърдение: Мога да готвя много добре палачинки. Мога да пържа и картофи.

Разбира се, можем да кажем, че изобщо не знаем как да готвим: Изобщо не мога да готвя.

Така че вторият параграф от писмото може да изглежда така:

Преглеждаме задачата и се уверяваме, че сме отговорили на всички зададени въпроси. Сега можете да преминете към третия параграф: въпроси за приятел. Можете да започнете абзац с предварително подготвена фраза: Сега искам да ви задам няколко въпроса относно лагера за готвене.

Или можете просто да използвате съюза между другото преди първия въпрос. Например, Ву пътя, къде се намира лагерът?

Сега да преминем към въпросите. Според заданието трябва да попитаме приятел за кулинарния лагер. За да избегнете често срещаната грешка (въпроси извън темата), можете просто да зададете въпроси къде би бил обект на лагер за готвене, например Къде се намира? Какви съоръжения разполага? Популярен ли е сред тийнейджърите? Колко голям е лагерът?

Няма нужда да се опитвате да задавате различни видове въпроси. Видът на въпросите не влияе по никакъв начин на оценката. Моля, обърнете внимание: въпроси, които са само косвено свързани с лагера, няма да се приемат. Например, Кой ви препоръча лагера? (Не става дума за самия лагер, а за това откъде сте получили информацията) Колко време планирате да прекарате там? (Тук става дума повече за плановете на автора, отколкото за лагера).

Третият параграф може да изглежда така: Сега искам да ви задам няколко въпроса относно лагера за готвене. Къде се намира? Какви съоръжения разполага? Колко голям е лагерът?

Завършваме писмото със стандартни фрази:

Пиши скоро.

Най-добри пожелания,

Миша

В завършен вид нашата работа изглежда така:

Благодаря Ви за писмото. Бях много щастлив да те чуя отново.

В писмото си ми зададете няколко въпроса за храната, която харесвам и сега съм готов да им отговоря. Предпочитам руската национална кухня, защото е здравословна и вкусна. Що се отнася до любимите ми ястия, обичам палачинки и зелева чорба, наречена shchi. За съжаление не мога да готвя много добре, мога само да пържа картофи и да направя сандвич.

Сега искам да ви задам няколко въпроса относно лагера за готвене. Къде се намира? Какви съоръжения разполага? Колко голям е лагерът?

Пиши скоро.
Най-добри пожелания,
Миша

Методически съвет

Остава да се провери. За да направите това по най-ефективния начин, ви предлагам да се поставите в позицията на експерт, който ще провери работата. Първото нещо, което експертът ще направи, е да преброи думите. Може да бъде много разочароващо, когато една компетентна и интересна работа губи точки поради факта, че авторът се е увлякъл твърде много и е написал твърде дълго писмо. Важно е да запомните, че максималната дължина на писмото не трябва да надвишава 154 думи. Ако буквата е по-дълга, тогава експертът брои 140 думи, а всичко останало не се взема предвид. Най-често в такива случаи не се вземат предвид подписът на автора, последната фраза, споменаването на последващи контакти и дори 1-2 въпроса. В този случай авторът губи точки и за съдържанието, и за логиката, и за дизайна на писмото. В нашия случай в писмото има 109 думи. Експертът не може да има претенции към обема на писмото. След това проверяваме писмото според критериите.

Тук е важно да запомним, че работата се оценява по три критерия: по съдържание, логика и езиков дизайн. Що се отнася до съдържанието, ние се опитахме да проверим всичко в параграфи. Можете да разгледате отново задачата и писмото и да се уверите, че съдържа отговори на всички зададени въпроси (има отговор на въпроса каква национална кухня предпочитаме и защо, отговор на въпроса за любимите ни ястия и отговор на въпроса какво можем да направим Кук). И трите въпроса за лагера. Не пропуснахме да благодарим на приятел за писмото, да споменем предишни контакти и да изразим надежда за бъдещи. Писмото има правилната форма на обръщение към приятел (по име), правилната последна фраза и подпис (само име). По този начин имаме всички шансове да вярваме, че оценката за съдържанието ще бъде максималната (2 точки).

Оценяваме логиката и структурата на текста. Текстът е правилно разделен на параграфи (класическо разделение: въведение, отговори на въпроси в един параграф, въпроси в отделен параграф). Обжалване до приятел и подпис на автора на отделен ред. В писмото има свързващи думи (и, защото, както за) и те се използват по подходящ начин. Има логически мостове между параграфите, няма нарушения на логиката. Резултатът по този критерий е 2 точки (максимум). По този начин, дори с много повърхностни познания по граматика и нямате голям речник, можете да получите поне 4 точки от 6 за тази задача, ако следвате тези прости препоръки.

Последният критерий е езиковият дизайн. Тук най-типичните грешки са липсата на член пред изброимо съществително в единствено число (сандвич), словоредът във въпросите (трябва да бъде обърнат, с изключение на разделящи въпроси), липсата на спомагателни глаголи във въпросите. Също така често се забравят окончанията -s в глаголите от 3-то лице единствено число, окончанията на множествено число на съществителните имена.

Правописът също трябва да се провери. Някои грешки могат да бъдат избегнати, ако внимателно разгледате задачата. Например думата кухня може просто да бъде отписана от задачата. Нашата задача е да намалим броя възможни грешкидо минимум, като се има предвид, че според критериите, ако има не повече от две граматически или лексикални грешки и/или правописни и пунктуационни грешки, този критерий получава най-висока оценка (2 точки от 2).

40. Задача 2. Есе с изразяване на вашето мнение по темата: „Игрането на видеоигри е пълна загуба на време“.

Точно като писмо, по-добре е веднага да напишете есе чисто, като предварително сте изготвили подробен план. Схемата за плана може да изглежда така:

Средства за комуникация

В допълнение към колоната „съдържание“, където ще запишем идеи относно това какво да напишем в работата, планът задължително трябва да включва колоните „речник“ и „комуникация“. В графата речник ще пишем интересно лексикални единиции изрази, които по-късно използваме в есето. Това е много важно, тъй като в есето, за разлика от писането, се оценява използваната лексика. Колоната „средства за комуникация“ ще съдържа съюзите, необходими за логическото представяне на нашите идеи. Подробният план ще ни позволи да обмислим есето предварително, да се съсредоточим върху важни точки и да избегнем отклоняване от темата.

Що се отнася до разделянето на есето на параграфи, по-добре е да следвате плана, даден в заданието. В съответствие с този план в първия параграф е необходимо да се посочи проблема. Би било по-логично да започнете есето с въведение в темата и след това да напишете за двете съществуващи възгледи по този въпрос. Темата е това, за което ще пишем (в този случай трябва да пишем за видео игри). Проблемът е в съществуващите разногласия по този въпрос. Едно от мненията е дадено в задачата, ще трябва само да го префразираме, т.е. изразяват чрез други лексикални средства (синоними, антоними) или граматични структури (други части на речта, пасивни вместо активни). Друго мнение трябва да бъде формулирано внимателно и точно, като се уверите, че е точно противоположно на първото. Това е много важно, тъй като неточното формулиране на мнения може по-късно да доведе до отклонение от темата.

параграф:Въведение
съдържание:Тема: игра на видеоигри. Становище 1: загуба на време. Становище 2: полезна дейност
речник:В днешно време стават популярни, безполезни, занимания за свободното време, много предимства
Средства за комуникация:Мислете, вярвайте

Следващият параграф трябва да съдържа нашето собствено мнение по този въпрос и аргументите, които го доказват правилно. Нашето мнение трябва да съвпада или с първото, или с второто мнение от първия параграф. Строго е забранено да се пише нещо компромисно, например: „Зависи от човека“ или „Зависи от видеоиграта, която човекът играе“. Есето изисква от вас да вземете една от страните и да защитите позицията си. На този етап трябва ясно да определим кое от мненията ще защитаваме. Разбира се, нищо не ни пречи да напишем какво наистина мислим по този въпрос. Но най-важният въпрос, на който ще трябва да отговорим, е следният: "Коя от позициите ни е най-лесна за формулиране на аргументи?" Понякога аргументът за една от позициите изглежда много по-силен и интересен, отколкото за другата и ще ни бъде по-лесно да защитим тази конкретна гледна точка. По отношение на аргументацията трябва да помним, че силният аргумент се състои от две части: идея и нейното доказателство. За да докажете идея, можете да използвате следните методи: дайте пример, препратете към наличните статистически данни, обяснете причината или опишете последствията. В съответствие с плана трябва да приведем 2-3 аргумента. Опитът показва, че два аргумента в този параграф са напълно достатъчни, тъй като по-късно ще ни трябва още един аргумент, за да отблъснем противоположното мнение.

параграф: 2 (моето мнение и аргумент)
съдържание:Мнение: несъгласен (полезно е), arg 1: забавно, причина: добри сюжети, arg 2: помага за създаване на приятели, статистика: популярна дейност
речник:Трудно може да се нарече, завладяващ, добър за повдигане, общуване, по-голямата част от
Средства за комуникация:Според мен, първо, това е защото, второ, според статистиката

След това пристъпваме към формулирането на противоположната гледна точка и аргументите на нейните поддръжници. Важно е да запомните, че не пишем за плюсовете и минусите на видеоигрите, а за две противоположни гледни точки към тази дейност. Обратната гледна точка трябва да е в съответствие с посочената във въведението. Тъй като дадохме два аргумента, за да защитим нашата гледна точка, тук ще ни е напълно достатъчен един аргумент, подкрепен с доказателства.

параграф: 3 (противопоставено мнение+арг)
съдържание:Мнение: абсолютно безполезно. Arg: не е образователен. Пример: стрелба, преследване
речник:Начин за убиване на времето, не прави нищо добро, не води до развитие на умения
Средства за комуникация:Други хора обаче са убедени, казват, т.к

В четвъртия параграф нашата задача е да не се съгласим с противоположната гледна точка и да опровергаем аргумента, даден в предишния параграф. Струва си да започнем с факта, че не сме съгласни с мнението на противоположната страна и след това да вземем аргумент, който ще победи аргумента на опонентите.

параграф: 4 (обяснете защо не сме съгласни)
съдържание: Arg: много игри, които учат играчите да вземат решения, да координират действията си, да обмислят възможни решения на проблема
речник:Много предимства, ще ви бъдат полезни
Средства за комуникация:Въпреки това продължавам да споря, например

И накрая формулираме заключение. Основното в петия параграф е още веднъж да потвърдим убеждението, че човек е прав. Няма да е достатъчно обаче, ако се ограничим само с едно изречение с изявление на нашето мнение. Много по-интересно ще изглежда заключение, съдържащо връзка към противоположно мнение и изречение, обобщаващо основните ни аргументи.

параграф: 5. Заключение)
съдържание:Моето мнение
речник:Одобрявайте не само..., но и забавно, вълнуващо
Средства за комуникация:В заключение, въпреки че все пак съм за

Друг грешен подход при изпълнение на тази задача е да напишете есето първо в чернова и след това да го пренапишете в чисто копие. Това е много трудоемка работа, често няма време за това по време на изпита. Освен това пренаписването често се случва набързо, което води до множество грешки. Много по-правилно е да планираме есето, като запишем ключовите думи, както направихме ние.Така в резултат на детайлно планиране получаваме внимателно обмислена подготовка за бъдещото есе, съдържаща не само очертани идеи, но и полезен речник. За съжаление много хора пропускат този важен етап от работата, смятайки, че отнема твърде много време и усилия и е много по-лесно да се пише веднага, без предварителен план. Този вид подход води до различни видове грешки, като отклонение от темата, слаба аргументация, логически грешки. Случва се, че под влияние на стреса, до средата на есето авторът на есето забравя каква позиция защитава и преминава към позицията на опонента. Коригирането на такива грешки в завършената работа отнема много повече време от планирането.

Сега, на базата на празното, пишем есе. Не бива да се забравя, че есето е написано в по-официален стил, една от особеностите на който е липсата на кратки форми с апостроф (например don "t). Готовата работа може да изглежда така:

В днешно време играенето на видеоигри се превръща в популярно занимание за свободното време. Някои хора смятат, че това е безполезен начин за прекарване на свободното време. Други смятат, че това хоби има много ползи.

Според мен видеоигрите си заслужават да се играят. Първо, те са много забавни и могат да се използват за повдигане на настроението. Това е така, защото техните сюжети често са завладяващи и човек не може да не се забавлява да ги играе. Второ, тази дейност помага на хората да се социализират. Според статистиката, видеоигрите се харесват на по-голямата част от тийнейджърите, което означава, че подрастващите могат лесно да се сприятеляват сред тези, които споделят техния интерес.

Други хора обаче са убедени, че играта на видеоигри е просто начин да се убие времето. Казват, че видеоигрите не са образователни и не носят никаква полза, защото повечето игри се основават на преследване или стрелба, които не водят до развитие на полезни умения.

Въпреки това, аз все още твърдя, че видеоигрите имат много предимства. Множество съвременни видеоигри помагат за развитието на различни умения, които ще ви бъдат полезни в реални ситуации. Например, човек може да практикува вземане на решения в стресови ситуации или координиране на действията си с действията на други играчи, или разглеждане на възможни решения на различни проблеми, с които се сблъскват в игрите.

В заключение, въпреки че има хора, които не одобряват да играят видеоигри, аз все пак съм за това занимание. Те не само са много забавни и вълнуващи, но и правят хората по-сръчни в определени сфери.

След като приключите работата, трябва да преброите броя на думите. Минимално допустимият брой думи е 180 (минус 10% от долната граница, посочена в задачата), а максимално допустимият е 275. Полученото есе има 242 думи, което показва правилното предварително планиране на работата. След като преброите думите, трябва да проверите работата по отношение на граматиката и правописа.

Какъв звяр е такова „есе“ и как да се справим с него? Разбира се, най-добре е да го опитомите. Предлагаме заедно тук и сега да сложим всичко по рафтовете и да разберем как да напишем есе. Често едно успешно написано есе може да отвори много възможности по пътя към реализацията на самите нас и в същото време към реализирането на нашите съкровени желания и цели.

Какво е есе на английски език

Есе на английски език- това е вид творческо произведение, което има произволна композиция и разкрива мнението на автора по определен социален, културен или исторически проблем. Това не е есе на английски език, статия, есе или друга творба от творчески жанр. Есето гордо заема отделна дупка в света на журналистиката. Нека го сравним със статия, есе на английски и есе. За да разберете по-добре какво е есе и защо не може да се нарече статия, резюме и т.н.

Есето е много подобно на есето с разсъждения, но основната разлика между тези жанрове е в целта на написването на есе - есето на английски винаги има заключение, а есето само насърчава читателя да мисли и да направи своето. В есето авторът само аргументира, повдига актуални въпроси, но не прави окончателен извод, за разлика от есето. Статията наистина много прилича на есе, защото няма конкретна структура, има съответна тема. Статията обаче е дело на журналистиката, за разлика от есето. Именно този фактор прави статията уникална и неподражаема в света на журналистическия жанр. И за да нямате и най-малкото желание да сравнявате есе с обобщение, нека разгледаме последните разлики. На първо място, резюмето е по-голямо по обем - около 5 страници, докато есето обикновено отнема 1,5 - 2 страници. Също така в есето разказът е от името на автора, а резюмето е доклад по добре дефинирана тема.

Къде е полезно есе на английски:

  • Да издържи международния изпит по английски език.
  • За влизане в университет.
  • За наемане.

Това обаче не са всички точки, в които едно есе може да бъде полезно. Не е тайна, че писането на есе развива въображението и помага за развитието на умения за аналитично мислене.

Заключение: ако искате да се развивате, напишете есе. Той играе изключително важна роля в училище, университет и дори на работа. Много е важно да се научите да разбирате как да напишете есе на английски правилно, за да вървите уверено към успех от ученическите години.

Видове есета

Има 3 вида есета на английски език:

  • За и против есета („За и против“).
  • Точки за разглеждане („Проблем и решение“).
  • Мнение Есета („Специално мнение“).

За и против есета

Есе "За и против" - в този тип есе основната задача е да се разгледат две съществуващи гледни точки. Важно е обективно да оцените и двете позиции и да изразите разбирането си за всяка от страните.

  1. структура:
  2. 1) Въведение (тук е важно да характеризирате темата, която ще се обсъжда, без да изразявате собствено мнение).
    2) Основната част (тук е важно да изразите мнението си за проблема, да дадете примери и доказателства).
    3) Заключение (в този раздел вие обобщавате и обобщавате всичко по-горе. Не забравяйте, че в този тип есе не трябва да се прави конкретно заключение, можете да разпределите всички аргументи само върху две купи с тежест).

Важно!Думите аз мисля, аз вярвам,По мое мнение, и т.н. може да се консумира само в затворакъдето изразяваш позицията си.

Полезни фрази :

При разглеждане на гледни точки (начало на есето):
първо- Преди всичко
на първо място- на първо място
да започнем с- Започни с
второ- Второ
накрая- в крайна сметка
За да изброите предимствата:
друг- други
допълнително предимство нае... - има допълнително предимство на нещо
основното предимство нае... - има допълнително предимство на нещо
За да посочите недостатъци:
по-нататък- следващия
основен недостатък / недостатък на... - основният недостатък
най-великия / най-сериозен / първи недостатък- основен недостатък
друга отрицателна страна на...е друга отрицателна страна на това...
За да представите всяка гледна точка:
една точка / аргумент в полза на... - един аргумент в полза на ...
една точка / аргумент против... - един аргумент срещу ...
може да се твърди, че... - има спорове, че ...
При обсъждане:
освен това- Освен това
в допълнение- в допълнение
освен това- Освен това
Освен това- Освен това
освен от- Освен това
както и- както и
също- също
и двете- и двете
има и друга страна на въпроса... - има и друга страна на този въпрос ...
За изразяване на контраста
въпреки това- но
от друга страна- от друга страна
все още- Повече ▼
още- Повече ▼
но- но
все още- Въпреки това
може да се каже/ твърдеше, че- казват, че...
макар че- макар че
докато- докато...
въпреки / въпреки- въпреки...

Мнение Есета

„Особено мнение“ – в този тип есе е важно да изразите своята позиция по конкретен проблем. Важно е да дадете примери, аргументи в полза на вашето мнение, а също и да изразите позицията си доста прозрачно.

  1. структура:
    1) Въведение (тук е важно да посочите въпроса, който ще бъде разгледан, както и вашата позиция по него).
    2) Основната част (важно е да посочите мненията, противоположни на вашето, да обясните защо те имат право на съществуване и също така да дадете аргументи в полза на вашето мнение).
    3) Заключение (в този раздел вие още веднъж изразявате гледната си точка с други думи).

Полезни фрази:

За да изразите собственото си мнение:
Наум,… - моето мнение
по мое мнение / изглед… - Обмислям…
силно вярвам... - Твърдо съм убеден ...
Аз съм (не) убеден, че... - Не съм сигурен, че ...
аз (определено) Усещам / мисля, че... - Определено мисля, че ...
изглежда / ми се явява... - изглежда че ...

Точки за разглеждане на есета

Есето „Проблем и решения” е написано в официален стил. Важно е да поставите проблема, след което да обмислите начини за решаването му.

  1. структура:
    1) Въведение (тук посочвате проблема).
    2) Основно тяло (важно да се покаже възможни начиниразрешаване на проблеми и последствия).
    3) Заключение (в този раздел изразявате собственото си мнение относно решаването на проблема).

Полезни фрази:

За да обясня ситуацията:
защото- защото
поради (фактът че) - благодарение на нещо
причината е това- Причината е това
по този начин- по този начин
следователно- като резултат
така че... - по този начин
за да... - за да
с цел на- с цел
намерението на (+ing) - с намерение
За да изразим вероятността:
то може / бих могъл / може / може да бъде... - вероятно...
възможно е- вероятно
малко вероятно- малко вероятно
предвидим- предвидимо
сигурен, че... - сигурен съм, че ...
вероятността- вероятност

Речник и граматика в есе на английски:
Обикновено се смята, че... Вярва се, че...
Второ, много хора твърдят, че... Второ, много хора казват, че...
Предимство на… е… Предимството на това е, че…
От друга страна, често се твърди, че... От друга страна, те винаги казват, че...
Освен това повечето хора биха се съгласили, че най-сериозният недостатък на... е... Освен това мнозина ще се съгласят, че най-сериозният недостатък е ...
Освен това обикновено се смята, че... Освен това се смята, че…
Като се има предвид всичко… Като се има предвид всичко...
Въпреки това трябва да се каже, че няма категоричен отговор на въпроса за... Трябва обаче да се каже, че няма еднозначен отговор на този въпрос ...
По този начин никой не може да отрече или да повдигне възражение срещу факта, че... Така никой не може да отрече или възрази срещу факта, че...
На първо място, моето убеждение е, че… Преди всичко вярвам, че...
Второ, кое е по-ефективно... Второ, което е по-рационално...
Това може ясно да се покаже от факта, че… Това може ясно да покаже факта, че…
За разлика от това, трябва да се признае, че… За разлика от това, може да се добави, че...
Като се има предвид всичко, трябва да се каже, че… Като се има предвид всичко, трябва да се каже, че…
Хората трябва да съсредоточат вниманието си върху начините за преодоляване на проблема с... Хората трябва да се съсредоточат върху начините за решаване на проблема...
Като резултат… Като резултат…
Второ, алтернативният начин за решаване на проблема с... би бил... Второ, алтернативно решение на проблема би било...
Едно последно предложение, което би помогнало изключително много, е да... Едно последно решение, което със сигурност ще помогне...
В обобщение, има няколко мерки, които могат да бъдат предприети за подобряване на... За да обобщим, трябва да се вземат няколко мерки...

Правила за писане на есе на английски език

Придържайте се към структурата. Не забравяйте да използвате черновата. Правете си бележки, очертайте план за писане на есе на английски, скицирайте списък с всички аргументи, преди да започнете да пишете. Важно е да сте напълно оборудвани и готови за всяка тема.

Най-добре е да се подготвите за писане на английско есе предварително и колкото повече, толкова по-добре. Така, каквато и тема да попаднете, можете да я развиете въз основа на знанията и опита, които сте получили по време на подготовката.

Едно есе може да бъде перфектно по съдържание, но ако съдържа граматически грешки, всичко се губи. Не забравяйте да проверите работата си след писане. Препоръчително е да направите това два пъти. Първо, от самото начало до края и след това прочетете цялата работа в обратен ред. Работата трябва да се чете в обратен ред, за да се идентифицират грешките в думите.

Не забравяйте да следвате стила на един от трите вида есета във всички работи. В есето е важно да бъдете конкретни, но не трябва да го правите твърде кратко. Най-често есето се състои от 180-320 думи, в зависимост от целта на писането. Не забравяйте за свързването на думи. Те показват грамотността на автора. Използвайте цитати, които ще потвърдят това или онова мнение.

Важно! Да се Броят на думите в есе на английски обикновено варира от 180 до 320 думи.

Можем да заключим, че едно есе не е толкова страшно, колкото може да изглежда на пръв поглед. Основното нещо е подготовката. Дори след като прочетете само тази статия, вече ще имате достатъчно информация, за да разберете как да напишете есе на английски. Малкият въпрос е практиката. Напишете възможно най-много есета, вдъхновете се да напишете есе на английски по непозната за вас тема, било то спасяване на животни или световни тенденции в изкуството.

Английски по Skype - подготовка за есе

Ако все още се съмнявате, че ще можете да се подготвите перфектно сами, препоръчваме ви да опитате индивидуално обучение по Skype в нашето училище по английски език EnglishDom.

Учителите по EnglishDom многократно са подготвяли учениците за писане на есета и др. Нашите ученици показват блестящи резултати, за което искаме да им благодарим. За да се уверите във високото качество на обучението на EnglishDom, можете първо да се регистрирате на нашия уебсайт и да опитате да обучите знанията си, да разширите речника си с абсолютно безплатно съдържание. Ние сме фокусирани върху знанията на нашите студенти, така че можете да учите при нас дори безплатно.

Голямо и приятелско семейство EnglishDom